«جام‌جم» از دومین نمایشگاه ملی آبادیران گزارش می‌دهد

روایتی از پیشرفت و آبادانی

در نشست خبری دومین دوره نمایشگاه ملی «آبادیران» مطرح شد

برگزاری نمایشگاه آبادیران از ۲۲ تا ۲۵ خرداد | حضور ۳۴۶ شرکت و نهاد در نمایشگاه

مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران با اشاره به اینکه دومین دوره نمایشگاه آبادیران از ۲۲ تا ۲۵ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: ۲۸۱ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، ۲۰ گروه جهادی و مردمی، ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نشست خبری دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران با  حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری برگزار شد.

حمیدرضا شکری، دستیار مردمی سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران در این نشست با اشاره به اینکه دومین دوره نمایشگاه آبادیران از ۲۳ تا ۲۵ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، افزود: شهروندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی درباره حوزه های برگزاری نمایشگاه نیز عنوان کرد: مسکن و زیرساخت های توسعه روستا؛ کشاورزی، دامپروری و شیلات؛ اشتغال کوچک مقیاس؛ سلامت، بهداشت و توانبخشی و صنایع نرم و آموزشی حوزه های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

شکری با اشاره به حضور ۳۴۶ شرکت و نهاد در نمایشگاه نیز توضیح داد: ۲۸۱ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، ۲۰ گروه جهادی و مردمی، ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود. 

رو نمایی از مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم‌نهاد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز در این نشست از برنامه‌ریزی این معاونت برای اضافه کردن هویتی جدید در حوزه دانش‌ بنیان‌ها تحت عنوان «مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم‌نهاد» خبر داد و گفت: بازیگران اصلی این حوزه مردم هستند.

روح الله دهقانی با بیان اینکه تصمیم گیری برای ایجاد مجموعه های دانش بنیان مردم نهاد به دنبال همفکری با نخبگان و مطالعه کشورهای موفق دنیا انجام شده است، بیان کرد: به این ترتیب این هویت در کنار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های خلاق به عنوان سومین حوزه از امروز در نشست دومین نمایشگاه آبادیران در معاونت علمی رونمایی می‌شود.

به گفته وی با حضور مردم اقتصاد دانش بنیان شکل خواهد گرفت، چراکه در غیر اینصورت فقط با چند طبقه خاص یا شکاف طبقاتی مواجه خواهیم شد. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: برنامه ملی آبادگران نیز با هدف مردمی سازی نوآوری راه اندازی شد و در نمایشگاه اول نیز در سال گذشته ارتباطات بسیار مناسبی با گروه های جهادی و مردمی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در طول  پنج سال گذشته جای خالی نوآوری ها در حوزه نوآوری هنر و علوم انسانی کمتر مورد توجه قرارگرفته است، توضیح داد: به این منظور هویت دیگری در حوزه دانش بنیان تحت عنوان شرکت های خلاق در حوزه هنر و علوم انسانی با حضور نخبگان با تعریف بسته های حمایتی شکل گرفت.

 دهقانی با اشاره به اینکه، در طول یکسال گذشته دغدغه چگونگی مردمی سازی حوزه نوآوری را داشته است، توضیح داد: به این معنی که به چه شکلی عامه مردم می‌توانند در این روند مشارکت کنند و شرکت‌هایی ایجاد شود که عموما ماهیت تعاونی داشته باشند نه لزوما شکل تعاونی حقوقی بلکه از ماهیت تعاونی برخوردار باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: در این خصوص بحث های مختلفی شکل گرفت مانند خرید سهام یا مشارکت در سکوهای مالی جدید و سرمایه گذاری خرد از جمله راهکارهای فعلی است اما یک جای خالی وجود داشت. اینکه مردم به چه شکلی می توانند بازیگران اصلی مجموعه های نوآورانه شوند و متعلق به خود آنها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها